Obecnie zaawansowane silniki benzynowe tracą około 20% paliwa pobieranego ze zbiornika. Dzieje się tak najczęściej przy dużych prędkościach obrotowych, gdzie część benzyny służy do chłodzenia zamiast do napędzania.
Nowy system wtrysku wody do układu dolotowego, opracowany przez firmę Bosch, straty te stara się ograniczyć. Wstrzyknięcie małej ilości wody zmniejsza zużycie paliwa nawet o 13 procent, szczególnie podczas przyspieszania lub przy szybkiej jeździe na autostradzie, tj. dużych prędkościach obrotowych silnika. Dzięki temu silnik także staje się mocniejszy.
System wtrysku wody Boscha stara się nie dopuścić do przegrzania silnika. W zwykłych jednostkach napędowych jest w tym celu wtryskiwane dodatkowe paliwo. Dodatkowa porcja benzyny odparowując chłodzi elementy silnika. Tę sytuację wykorzystali inżynierowie Boscha wprowadzając wtrysk wody. Rozpylona woda jest wtryskiwana do przewodu dolotowego, skąd razem z powietrzem wpada do cylindrów jeszcze przed zapłonem mieszanki paliwa. Duże ciepło parowania wody zapewnia skuteczne chłodzenie.
Pierwszym pojazdem wyposażonym w nowy system wtrysku wody BOSCHA jest model BMW M4 GTS. Jest to samochód z turbodoładowanym silnikiem sześciocylindrowym, zwiększoną mocą, a system wtrysku wody zapewnia optymalne zużycie paliwa nawet przy pełnym obciążeniu.